fredag 26. mars 2010

Sjuka barn


Tja veckan har varit fyllt med sömnlösa nätter, vandrande barn och sjukdom. Saga är på benen igen men Jakob har tagit över hostan och febern. Per och jag ser förvånat på varandra när natten fylls med vandrande sjuka barn.
Ja nu stänger Norge för påsken och de flesta drar till fjället.
Vi blir naturligtvis hemma och jobbar och vårdar sjuka barn. Det tar på krafterna att vara instängd i huset hela dagen och sedan möjligtvis slippa ut på kvällen för att ta ett träningspass.
Per och jag har delat på sjukdagarna och det är supert och jobba turnus så att man sparar lite på sjukt barn dagarna.
Nu är Per iväg på välförtjänt träningstur och imorgon blir det min tur. Det är jobbhelg för mig så det blir tuffast för stackars Per som skall hålla koken med två små varav en sjuk.
Idag har jag piggat upp tillvaron med härlig bönguacemole och quinoa sallad.
Har ju funnit en vegetarisk blogg. Där fanns det många inspirerande recept. Dessutom har jag fått satt in annonser på bebisprylar som vi vill kvitta oss med.
Man får ju ta vara på möjligheterna.
Nu ska jag klappa panna och mysa med barn.

Ingen kommentarer: