fredag 11. juni 2010

Förlåt min frånvaro....den som väntar på något gott






Hej hej,
Maj och Juni har varit hektiskt hittintills. Man har nästan inte tid att jobba pga alla avslutningar, fotbollscuper och sommarfester. Vi har haft det ganska bra med andra ord. Sveriges nationaldag firade vi med bufé och en massa vänner. Tyvärr tog vi inga bilder men vi hade dessto mysigare den dagen.
Saga har rockat loss på sin sommaravslutning som slutade i regnskurar men det veckoliga sockerintaget blev gjort. Jag måste säga att vi har en dålig vana här i Norge och fira allting med kakor, glass och socker. Mina barn mår dåligt och jag är ganska trött på det. Nu ska vi ta en liten paus... och frossa i dyra bär och frukt istället. Det är ett sjukt samhälle där nyttiga saker kostar skjortan och onyttiga är hur billigt som helst. Tja, där kom dagens gnäll om det.

Jakob har haft sin sommarfest och spelade föreställning och sjöng. Han är förvånansvärt fram på när det gäller att stå på scenen. Vi hade grill och lekar och många skratt. Det är många utländska barn i klassen till Jakob. Denna sommarfesten lättade stämningen då alla fick hoppa säck och kasta stövel. Oj, vad gammal och ung skrattade. Aldrig har vi fått så många tack för väl utförd sommarfest.

Något stort har också hänt som ni kan se på den nedersta bilden. Den första tanden har trillat ut och Jakob går stolt runt med glugg. Det är fler lösa runt omkring så detta kan bli spännande.

Hoppas alla får en riktigt skön helg. Jag ska njuta mellan arbetspassen.

2 kommentarer:

Morfar sa...

Vilka härliga bilder.
Jag längtar efter att få besök av denna härliga familj!!!
Mormor är och vilar upp sig i Rättvik så jag har hela huset för mig själv. Plockade de första jordgubbarna i växthuset igår. Mmmmm. Fick justa besked från Rättvik att börja städa inför besöken. Jag hävdar fortfarande att barnbarnen inte kommer för att kolla om morfar har städat utan för att åka till Tommelilla.

Linda sa...

Hej Pappa det verkar som att du har det ganska bra. Vi längtar också till att få träffa er. Det var ju väldigt länge sedan nu.

Barnen laddar upp. Det är sista skolveckan och sedan blir det sommarskola för Jakob en vecka"Matteknappen" så klart.
Ha det riktigt skönt.