søndag 1. august 2010

Augusti välkommen


Idag är det söndag och barnen är på väg hem från sin föräldrarfria semester. Vi har nog alla haft gott av det. Nu toklängtar man efter dem. Jag ska jobba ikväll så jag träffar dem imorgon. Nu på fm har jag städat och plockat blåbär till de små. Vi bor ju helt perfekt det är bara att grabba tag i bärplockaren och en liten stund senare finns det blåbär till dessert, frukost och paj om min käre man får bestämma.

Jag har även hunnit med ett härligt löppass i skogen på morgonkvisten. Det är helt magiskt i skogen för tiden. Mina nya löparskor fick dock stanna hemma då hälarna tagit stryk av dem. I veckan kommer min sommarpresent till mig själv. En alldeles egen Garmin som ska bli min träningssporre i höst. Livet är ju helt fantastiskt helt enkelt. Jag är så otroligt tacksam över allt.

I veckan som gått har jag varit på sockeravgiftning. Det har blivit många glassar och massa kos som sig bör i sommar. Nu njuter jag dock antioxidant bär istället för socker och njuter det i 2 veckor. Jag kommer absolut inte att bli någon nej till socker alltid person. Det jag märkt på veckan som varit är att jag blivit ganska trött men med tanke på att barnen inte varit här så har det bara varit och ta en powernapp på 15 minuter och sedan är allt super igen.

Nu ska lunchen intagas i solsken och sedan bär det av till jobbet.

Glad sommar

1 kommentar:

Katarina M-I sa...

Sommar är glass och gott vin:) Men så rör man sig ännu mer än på vintern. Men FÖR mycket av det goda är inte gott, så jag är med på din linje:)

Du är så duktig och positiv Linda, härligt!

Och grattis till din nya träningsinspiratör såklart.

Kramar