mandag 29. august 2011

Hund i hemmet


Helgen har flugit iväg. Jakob är förälskad i att ha hund. Zolo är dock en Weimaraner. Ett riktigt muskelpaket. Till och med Per får känslan av att gå i nerförs backe när han går i uppförsbackar med Zolo i selen.
Det har blivit många långa turer i blöt skog. Barnen har inte klagat en sekund. På lördagen kom hundägaren och hämtade hunden. Redan på söndagen gick Jakob och jag ut och rastade den igen. Saga var nämligen på kalas hos ägarna. Per fick studerat och alla var nöjda och glada.

Det kan tilläggas att grannarna undrade lite försiktigt om vi verkligen hade skaffat hund. Deras katt var inne hela helgen. Vår rabatt fick vila som agerande toalett. Tjohej.

Idag smattrar regnet utanför. Det passar i och för sig bra. Här hemma ska jag nämligen läsa artiklar då jag åter tagit på mig att hjälpa till och skriva prosedyre på jobbet. Jag lär mig aldrig att säga nej.....fast det är ju kul att vara uppdaterad också.


2 kommentarer:

Lucas Carlsson sa...

Jag är inte alls förvånad att det var glada miner på hundpromenaderna. Shiela kände sig väldigt uppskattad när Jakob och Saga var och hälsade på!

Linda sa...

Det kan jag tänka mig. En familjemedlem med fyra ben hade nog blivit väl omhändertagen den första tiden. Fast i nuläget får vi passa på att njuta andras hundar.....
Vi ses snart
Kram Linda