søndag 24. februar 2008

Tillbaka från hyttetur






Åka på hytte tur är inte vad det har varit. Visst har det varit mysigt... De stunder då inte bägge barna satte sig på tvären samtidigt. Jakob är otroligt duktig men oj vad det skall peppas och motiveras varje gång man trillar. Det gör man tyvärr väldigt ofta. Det gäller att ha på sig mycket kläder så att man inte börjar frysa för fort går det inte. Vi tog inga bilder när barna låg och sprattlade med stavar och skidor åt höger och vänster. Det beror på att då försökte jag bita mig i tungan så att jag inte skulle säga dumma saker. Att ha barn på skidtur kräver ett oändligt tålamod, mycket mycket choklad och gärna många marschmallows( vet inte riktigt hur det stavas) då funkar det. När barna slocknade om kvällarna spelade vi spel och myste med vin och brasa. Vi har haft en bra tur i fjället. Bilderna viser det vi vill minnas. Prinsessan Saga väntar gärna med att prova skidor. Hon myste i pulken för att sedan ha en kort samvaro med oss med intag av olika delikatesser. Sedan gick hon mer än villigt ner i pulken igen. På bilderna ser vi vem som är mest sliten.

Helgen funkade för mig i alla fall. Väl hemma såg vi att snön smällt bort rejält och jag putsade genast varenda fönster jag kom åt. Imorgon ska jag träna och ha 2 års kontroll med Saga. Det blir en heldag för oss tjejer. Ska försöka styra undan vagnen och få tjejen till att springa lite i vår värmen.

Skönt att Willy är bättre. Kul att du kikar in Katta. Jag är ofta på din blogg och får en massa tränings inspiration.

6 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Hallå... klart hon vill åka pulka och äta marschmallows! Om jag hade haft så korta ben hade jag nog också helst åkt pulka, världen måste kännas så oändligt stor när man är så liten...
Vet hon vilken supermorsa hon har, som kan cykla springa och åka skidor hur långt som helst?
Du och Per får åka på actiontur på tu man hand, utan marshmallows.
Kram från Malmö

Writer sa...

Hej Linda! vad mysigt med hyttetur. Tänk på när Jakob och Saga blir stora, så kommer de kunna prata om hur tufft du och Per måste haft det.. sedan skrattar de lite sinsemellan när de tänker på hur galet det var.
Du ska veta att det inte bara är mamma och pappa som läser, utan här hänger jag och Nathalie med från Bergen också.

ingrid sa...

Hej Linda !
Ett lite nostalgiskt leende sprider sig på mina läppar när jag läser,erfarenheterna är i mångt och mycket en upprepning från tidigare generationer.Jag lovar Dig att man mest kommer ihåg med glädje det som var helt underbart.
Tufft av Er att dra iväg och vara så mycket ute i friska luften och tillsammans.Fråga Saga om hon inte kan tänka sig att byta ut marschmallows och ta skinka i stället.
Vilka underbara bilder!!

Lucas Carlsson sa...

Jag är säker på att dessa erfarenheter gör hela din familj gott. Det mest värdefulla man kan investera är sin tid. Jag blir lite avundsjuk när jag ser alla härliga vinterbilder. Själv bor jag i staden som inte haft en enda vinterdag i år.

Writer sa...

Efter att ha fått riktigt jobb kan jag inte annat än hålla med.

Linda sa...

Vad kul med alla kommentarer. Det är alltid skoj att få andras perspektiv på tillvaron.