fredag 22. august 2008

Diet, hm....



Idag är det sista dagen på Pers och min diet. Vi har följt Dr Shreeves Ät rätt bränn fett. I en hel vecka har vi mumsat på en massa grönsaker, kött, frukt och framför allt fettförbränningssoppa. Det tutar ut broccoli genom öronen säger Per. Jakob tycker väldigt synd om oss att vi hela tiden måste äta soppa utan att få pannkakor efteråt.
Vi har dock mått fantastiskt bra. Vi har skrattat mycket. Eller jag har skrattat åt Per när han mycket uppgivet tittat på sin tallrik och sagt "soppa igen".
Denna veckan har gjort så att man uppskattar alla smakupplevelser. Jag har kommit underfund med att jag mår mycket bättre utan mjölk.

Resultatet undrar ni säkert över. Det blev faktiskt bra. Jag har förlorat en centimeter här och en centimeter där. Jag har varit mätt och pigg( så pigg man blir med lite trasiga nätter och massa jobbing) Jag längtar efter en äggmacka men annars så längtar jag nog inte efter något speciellt.

Nu ska jag städa och läsa idag.( har fått en tjock hög med artiklar som ska läsas)

Må gott allihopa

Ingen kommentarer: