fredag 12. juni 2009

Det har varit blandade dagar...

Den sista veckan har susat förbi. Nu är jag på nattvakt och passar på att skriva i nattens mörker.
Idag har vi haft barnkalas för Jakob. Det var 15 busiga ungar som intog huset. Det var precis att det höll med två uppassare( per och mig). Jakob hade det otroligt skoj. Dans leken intog hans rum före fiske efter godispåse. Till och med jag skrattade när vi alla stod och stutsade i Jakobs rum till musik på hög volum.

Russinet 102 år och 10 månader dog i måndags. Det var skönt att hon fick sluta jordlivet för det har hon önskat länge. Massa varma tankar till Inger som faktiskt mist sin käre underbare härliga mamma.

Jag har beslutat att gå ner till 90% tjänst från hösten. Det känns otroligt skönt och jag ska njuta den tiden jag får ekstra med mina barn. Jakob börjar skolan och det blir lyx att kunna komma hem till mamma minst en gång i veckan.

På måndag bär det av till Gotland för att fira Inger 70 år.

Nu ska jag jobba vidare. Bilder från de sista dagarna kommer när jag får tid.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Härligt med lite mer luft i livet:)

Byter jobb till hösten för att slippa helger och kväller. Känns helt underbart!!

Kram från Skåne

Anonym sa...

Vad underbart med nytt jobb. Vad är det du ska pyssla med? Jag gillar på ett sätt turnus så länge man har en man som jobbar dagtid. 90 % håller dock i massvis så vi får mer kvalitetstid jag och min lilla familj.
Kram på dig