mandag 17. mars 2008

Dåligt planerat?

Denna helgen har varit en sådan helg där jag starkt ifrågasatt hur jag igentligen tänkte. Denna helgen hade vi verkligen behövt en mor eller farförälder i närheten. Per har varit dålig hela helgen och jag hänger inte långt efter. Tänk om mamma och pappa bara kunde stuckit innom och tatt med sig de underbara barnbarnen en timme eller två så vi fick vila.
Desperat behov av att vila utan att de små trollen försummas.
Tja, det är bara att stå sitt kast och bita ihop. Som farmor Inger säger det är tufft att vara småbarns förälder. Min dilemma är måste det vara det då.
Det finns faktiskt plast mormor att leta rätt på kanske. Livet är fullt av möjligheter. Det är bara lite svårt att se dem ibland.
Påsken stundar med massa jobb för mig. Hoppas att Per blir piggelin så att jag slipper ha dåligt samvete när jag är på jobbet.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Jag förstår dig till 100%. Har samma funderingar själv på att försöka hitta en plastmormor eller plastmoster. Det är hemskt när man inte orkar, trollungar förstår ju inte varför mamma är så tråkig ibland...
Krya på er kram till er båda och påskpussar till barnen!

PS. Tänk på att små barn också blir stora. Det hjälper mig lite när det är som värst!!DS

Linda sa...

Tack vad gullig du är. Det kändes faktiskt bättre bara jag fick sätta ord på det hela. Snart så sitter man där och vill inget hellre än att någon ska komma och vilja ha en med till 110%.
Du har så ambisösa mål flot!!!
Påsk kram tillbaka