tirsdag 24. juni 2008

Sluta gøra måsten men hur i all världen ska det gå till?

Nu har jag bestämt mig. Delar av familjen har uttryckt visst missnöje pga en ständigt upprepad replik från Lindas mun. Jag är så sliten...
Därför har jag bestämt att ta det lugnt så att jag inte blir sliten. Idag skulle jag sova innan nattvakt och sedan skulle jag bara slappa. Tja, efter att jag packat upp efter vår fantastiska midsommar i södra norrland och efter att jag plockat lite, diskat och så förstås.
Vad skådar då mitt öga när jag tittar ut genom fönstret. Vår flitiga granne håller på att lägga ut gräs på felles arealen alldeles ensam, i spöregnet. Jag som hade tänkt ta en kopp kaffe se en nutritions film och sedan ta en löptur träffades av dåligt samvete. Inte kunde väl jag susa ut i löparkläder och låta grannen stå ensam med rulla ut gräset jobbet?

Nej då Linda rullade ut gräs och grävde och stod i.( det var ju träning det också) Vips var klockan 4 och familjen kom hem.
Imorgon ska jag bara sova ända tills familjen kommer hem. Kanske jag får lust att sätta in alla underbara bilden från mina turer med familjen till både Legoland och midsommar firande i Härnösand. Om inte så kommer de en annan gång.

4 kommentarer:

Writer sa...

Jag vet inte om det kan vara en tröst mitt i alltihop, men kolla in den här länken: http://www.youtube.com/watch?v=rlHcXWHoDUM&eurl=http://johaninorge.blogspot.com/

en liten hälsning från från oss i skåne antar jag. häftig bild ni hade fått på barnen förresten :)

Linda sa...

Hej Johan, kul att få prata lite med dig häromdagen. Får inte till det att se på länken men jag är ju inte den mest tekniska i familjen och min bättre hälft sover. Kram på dig

Lucas Carlsson sa...

Hej syrran!

Det är väl så att det finns många som talar om för en vad man behöver, vad man ska lägga sin tid på. När man får lite andrum för sig själv så blir det lättare att reda ut vad man egentligen vill och dessutom mår bra av.

Linda sa...

Hej store bror,
Så sant som det är sagt. Har nog upplevt den sista tiden som lite för hektisk. Nu är dock barna större och kraven blir mindre på många sätt. Idag gick jag lång tur i skogen med barna, vi lyssnade på fåglarna och fångade rumpetroll som fått bakben. Per stod hemma i köket och stökade inför kalaset. Jag fick den mysiga uppgiften idag. Imorgon är jag ledig. Då ska jag träna och bara vara...
Ses vi i sommar? Mamma och Pappa vet när jag kommer hem.