tirsdag 1. februar 2011

Sista vintermånaden




Då var det 1 februari. Den sista vintermånaden, fast här ligger snön kvar till april....fast då är det vårsnö har jag lärt mig.

Idag publiserades de nya kostriktlinjerna i Norge. Det var spännade för alla matproducenter och se. Jag vet förstås inte om folk följer riktlinjerna. Det som är lite synd är nämligen att det faktiskt är dyrast att leva sunt. Frukt och grönt är dyrare än socker och osunda produkter.

I det långa loppet borde i och för sig alla veta att det lönar sig både för dig själv och samhället om du äter sunt. Då har jag dessutom inte nämnt så pigg och glad man blir av att stoppa i sig bra mat.

Själv börjar jag min träningsmånad denna månaden. Jag har läst en inspirerande bok och lägger upp mitt eget träningsupplägg.

Har dock ej bestämt ännu hur jag ska finna ut om jag blir bättre. Är det midjemåttet, pulsen eller energin i vardagen som ska få bestämma det. Ska klura lite på den.
Idag tränade jag dock högintensiva intervaller. Jag, ursäkta avskyr intervallträning.....men jag kommer säkert att älska det snart, he he.

Var förresten på en fantastisk skidtur med barnen även på söndagen. Om jag blir arbetslös som ivasyrra så kan jag nog göra karriär som skidåkningsuppassare. Jag har ett obegränsat tålamod och en ryggsäck full med läckerheter. Dock varning för att jag kanske ej kommer hem med alla skidåkare samtidigt. I söndags försvann nämligen 50% av barnaskaran men som tur var återfanns alla efter en stund(och då var mamman faktiskt lite stressad.


3 kommentarer:

Lucas Carlsson sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lucas Carlsson sa...

Om du kommer på ett sätt att mäta "energi i vardagen" så kör på det. Man kan ju träna sig helt slut, få finfin puls och platt mage och ändå känna sig helt dränerad på energi.

Linda sa...

Tack ska fundera på det. Hur jag ska mäta alltså.
Kram Linda