fredag 30. november 2007


Jaha, vet inte riktigt vad man skall säga. Det hade nog varit skönare för alla parter om vi bott på ett familje hotell och inte ett affärsmän hotell. Det tycktes inte uppskattas när pastan flög genom luften på den fina resturangen med bakgrunds musik och beiga linnedukar( oranga efter vårt besök). Hotell personalen log lite ansträngt till tider vid våra korta och effektiva resturanbesök. Själv vet jag inte vad som flög i barnen för hemma kastar vi inte mat och sitter oftast ganska fint och stilla vid bordet. Om maten inte varit kryddad med tabasco så hade barnen kanske inte varit så högljudda.
Vi kom fort in i rutinen att en av oss beställde maten och den andre kom ner med barnen när maten var färdig. På så vis undvek vi spring tävling i relax hörnorna. Det var kanske mest Per och jag som tyckte det var lite jobbigt. Vi ville ju inte att damen till höger skulle få bröd i håret när brödet flög genom luften.
Rummet var fint och utsikten fantastisk. Efter klockan 20.00 bestämde Jakob att det skulle vara mörkt i rummet och tyst förstås. Per och jag tittade på varandra..... Ja, vi fick massa tid i stillhet och mörker. Skämt och sido vi fann fort ut att baby callen faktiskt hade täckning ner till foajen. När Jakob blev bättre i sin hals( fortfarande streptokocker till trots pencillinkur) och inte vaknade en gång i kvarten smög vi ner dit och hade det hur mysigt som helst.

Nu är vi hemma igen. Huset är inte klart. Listerna sitter inte på plats, våningen täcks av ett tunnt lager slipdamm och bägge tapeterna är förstörda på flera ställen och då ska vi inte tala om väggarna. Nästa vecka kommer målaren och spacklar lister. Min första advent får vänta för här blir det slip damm en stund till.

6 kommentarer:

Writer sa...

om min är filosofiskt skön, så har du åtminstone mycket mer roliga (läs svenskt rolig) saker som händer.. att läsa om åtminstone.
beundrar er som håller ut med hanteverkare som inte levererar vad de lovar, och lämnar en stor röra efter sig när där er färdiga.. och att ni klarar er genom ett matkrig på hotellresturang. jag hade nog sjunkt genom golvet jag. jag glädjer mig till att läsa nästa inlägg.

nathalie kommenterade förresten att alla syskonen karlsson skaffat sig en blogg nu. vi har anpassat oss till informationsåldern.

Linda sa...

Det är alltid nyttigt att få någons annans syn på saken. Tänker ofta att det finns så otroligt många som inte ens har tak över huvudet. Detta ger en perspektiv. Har även Lucas blogg? Sänd mig adressen tack.
Är lite vissen idag feber och magsjuka....Det får bli forsättning följer en annan dag. Kram Linda

Lucas Carlsson sa...

Jag håller med brossan, det var med ett stort leende jag läste inlägget. Vad jag kan förstå så är det både karaktärsdanande och nyttigt för perspektiven i livet att gå på restaurang med små barn.

Vad det gäller blogg så var jag faktiskt först i syskonskaran :-) det är med stor behållning som jag tar del av mina syskons förehavanden...

Linda sa...

Hej Lucas,
Kan man få ta del av din blogg sida.
Massa kramar syrran

Lucas Carlsson sa...

Det är klart! Den finns på: http://lucastankar.blogspot.com/

Tack för julkortet! God Jul!

Writer sa...

här måste jag få be att få invända. vad jag vill minnas så var faktiskt jag först. även om jag har lagt ner ett antal bloggar sedan den jag nu skriver på.