søndag 25. november 2007

Nu flyttar vi....

Nu bär det av.... Vi packar ner våra saker från vardagsrummet och lägger i lådor( det blir ju en form för julstädning). Från imorgon blir vi boende på hotell. Allt hade varit toppen om inte bägge barna hade blivit överfallna med envisa virus. Nu är det Jakobs tur igen eller otur skulle man väl hellre uttrycka det som. Just nu tycker familjen Wirén inte alls att det ska bli skoj och klämma in sig i ett litet rum med hela familjen virus som inte sover om natten.
Det sägs att klarar äktenskapet de första små barns åren så klarar man allt. Jag måste ju klart bekräfta att det inte är tomma ord. Nu är det inte så att Per och jag inte tycker om varandra längre men oj vad livet vore enklare och mer rosa liksom om man fick sova en hel natt ibland och slapp fara som en jojo ner till skrikande barn som har hemska feberdrömmar, ont i tänder eller tja vem vet vad.
Den som lever får se hur hotell veckan blev.
Ps Grannens golv tog 2 veckor men de skall fixa vårt på 5 dagar hm, jag anar oråd och är försiktig optimist Ds

2 kommentarer:

Writer sa...

hej favo-syster! jag hittade hit som av en händelse, och oj.. mer dramatik hos wirens än vad man hade kunnat ana! jag hoppas du får läst lite av de där böckerna.. men när jag läser bloggen så får jag intrycket av att så inte blir fallet.
här i väst-norge så har jag redan börjat plannera inför julen.. bokat biljetterna och annat gott. jag har ständigt känslan av att jag har för lite tid när jag irrar runt här och arbetar på fretex.. jag undrar hur saker kommer bli när jag får ordentligt jobb.. eller efter jag fått barn. den som lever får se.
verkar ha ett lovande jobb på gång förresten, fast jag väntar med de stora avslöjandena tills jag skriver igen. ville ju egentligen bara säga att jag tänker följa dig på bloggen nu och att jag håller tummarna för en fin hotellvistelse.

Linda sa...

Vad skoj att du hittade hit. Tycker att det är minst lika spännande att läsa din blogg. Man får vara med lite i din vardag. Känns som att din blogg är lite mer filosofisk skönt att få läsa......