lørdag 30. mai 2009


Idag har barnen och jag varit på Nebben med Cissi och hennes barn. Vi har haft sommarvärme och har njutit maximalt. Det blev ingen fotografering idag så bilden är från Turkiet.

Till hösten börjar Jakob skolan. Han kan varken skriva eller läsa. Min granne som är lärare berättade att hennes son skulle nog både kunna skriva och läsa när han börjar skolan. Jag frågade henne om det inte var det de skulle lära i skolan. Då tittade hon konstigt på mig. Men jag är ju lärare.... Jaha, förväntas det då att ditt barn skall kunna läsa och skriva när han börjar skolan? Blir det inte väldigt ¨långtråkigt när alla andra barn skall lära sig att läsa och man redan kan? Är det nu kanske mitt dåliga samvete som talar.
Tja, Jakob kan ju simma undrar om hennes son kan det när han börjar skolan.

Förra veckan fick jag nya träningskompisar. Det är underbara Cissi och hennes arbetskamrat. Jag har fått hänga med dem på deras löpträning måndag och torsdag. Det var en ny härlig upplevelse att få träna med någon. Det ska jag göra nästa vecka också. Just nu cyklar jag mer än 1 timme om dagen så det är lite motigt att sticka ut och spring efter en hektisk dag på jobbet. Träningskompisar gör dock så att man kommer över tröskeln.

Nu ska här nattas barn för mannen är i Trysil och dämpar sin fiskeabstinens.

Ha en härlig helg....

Ingen kommentarer: