onsdag 7. april 2010

Lyckan är gjord


Idag har jag hostat och snörvlat på jobb men det gick fint ändå. Kunde visa patienterna hur man skulle hosta på riktigt. Har ännu mer ödmjukhet och respekt för våra stackars patienter. Det är inte konstigt att saker tar tid när man är sängliggande. Det är nog bra med en påminnelse ibland om hur bra man har det.

Efter jobbet gick jag en tur. Har ju varit instängd och sjuk så länge. Det var underbart att röra lite på sig. Ska nog ta det lugnt och långsamt.

Ikväll bjöd mannen på rådjursstek(skjuten av honom själv naturligtvis) brun sås, potatis och grönsaker. Härligt!!!!
Nu lagar jag min musli som hela familjen blivit frälst i så den varar inte så länge. Så är det sunt är gott.

Jakob stod för lyckan idag. Hans klassisar har stolt visat fram gluggar i munnen men hans tänder har suttit gott fast. Ikväll så kunde han vicka på sin första lösa tand. Leendet var lika stort som ansiktet. Hurra!!!!

Nu ska jag fortsätta pyssla. Man får så mycket energi av att det fortfarande är ljust.

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att läsa att det sjuder av liv och energi hos Er igen.Vilken fin bild på Er Linda och Per!Jakob ser så vuxen ut nu plötsligt där han står i sina fotbollskläder!!Förstår att det var lycka med glugg,inte precis det Morfar känner över förlorad plomb men det sitter ju som väl är inte synligt.
Här har våren gjort insteg med fart,det pysslas i trädgårdar och märks att glädjen över detta äe stor.I kväll har jag hängt ut tvätten på den nya torkvindan. Skönt!!!
Mormor.