tirsdag 6. april 2010

Påsken är över






Barnen har nog haft en ganska bra påsk trots att bägge föräldrarna legat i sängen med feber, hosta och huvudvärk. P och jag fick helt enkelt en influensaliknande tillstånd. Vi turades om att proppa i oss paracet och sitta och titta på barnen.
Några ljuspunkter var det dock:
1. Vi skulle ju bara vara hemma
2. Det regnade när vi var som sjukast
3. Mailboxen på jobbet fylldes inte för det var helg
4. Vi blev påminda om hur bra vi har det när vi är friska

Nåväl, har idag införskaffat en ny nässpray uppfinning som jag länge efterfrågat.
Nässpray som tar bort tätt näsa men som inte gör att näsan rinner. Jippy. Imorgon blir arbetdagen mycket lättare.
Idag har jag bara tatt det lugnt. Lyssnat på kroppen och boostat med chili och ingefärte.
Ja jag ger inte upp det ska hjälpa....

Här kommer bilder från påsken. Höjdpunkten var när påskharen kom och hade lämnat kartor i brevlådan. Barnen var till sig av glädje och var underhållna tills äggen blev funna. En riktig hit helt enkelt.

Recept på min lunch:

Fullkornspita
Kikärtor efter behag
Chili 1 st( har ingen smak så det blev bra)
Kesam 2 msk
Avakado 1 st
Tomat 1 st

Allt rørdes sammen och fylldes i pitabröd. Det var riktigt mums.

Kram kram

Ingen kommentarer: