tirsdag 19. januar 2010


Gott nytt år,
Då har fru Wiren vaknat från bloggdvalan. Vi ligger absolut inte på latsidan och det kanske är det som är problemet. I januari har vi haft massa underbar snö i Oslo så varenda lediga stund går åt i skidspåret. Saga har från att vara rädd i benen nu kommit till ett stadie då hon inte vill åka hem från backen. Mamma vi kan vara här tills alla andra gått hem, tjohoooo... låter det. Jakob och hon går skidskola och under tiden de går där tänkte Per och jag att vi skulle få åka skidor. Vi blev väldigt snopna bägge två när Jakob plötsligt ville ha sällskap och Saga strejkade. Jag förstår ju förstås Saga, varför ska man låtsas trilla och ta sig upp, varför kan man inte ta liften upp backen när möjligheten finns. Att gå upp är ju jobbigt.

Tja, efter skidskolan idag kan jag se att vi eventuellt kan åka skidor nästa tisdag. Om inte annat får jag väl åka baklänges med Saga plogandes framför mig.

Nu ska jag sätta mig och jobba vidare på min uppsats som börjar bli färdig men behöver ett sista "trökk" från mig.

Ögonen går i kors så vi får se hur långt jag kommer.

Sov gott

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Vad härligt att ni kan njuta av vintern allihopa på skidor!!

Kram

Anonym sa...

Jepp, det är helt fantastiskt. Lever i en drömvärld ibland. Det där jobbet som måste skötas stör lite förstås. Härligt att läsa att du står på med träning.
Du inspirerar...