onsdag 20. januar 2010

Kvalitativ dag



Idag blev jag riktigt arg! Jag har inspurt på mitt arbete och mina värdefulla fridagar skall spenderas framför datorn. Helt sedan december har jag tänkt att jag skall utnyttja de fantastiska motivatorerna på gymmet som hjälper dig och sätta upp träningsprogram. Sist jag försökte så hade de annonserat på sina netsidor samt i gymmet om att motivatorn skulle vara på plats vissa tider. När jag väl anlänt gymmet har det inte varit så.
Idag skulle jag då försöka igen. Jag tog lite motvilligt på mig träningskläderna eftersom jag igentligen inte hade tid, och hellre tatt en skidtur. Nu eller aldrig det där träningsprogrammet måste komma på plats. Eftersom jag jobbar många kvällar denna veckan så behöver min käre man få komma iväg på träning på em. Väl på gymmet så fanns inte motivatorn där idag heller.
Jag blev ruskigt arg. Här har man avsatt sin dyrbara tid och så blir det inte som man vill. Hade det varit en annan dag hade jag säkert ryckt på axlarna och tänkt positivt. Ilsken som ett bi rusade jag hem och tog på mig skidutrustningen.

Jag skidade iväg ilskan på en kvart och kom hem som en ny människa...

Bilderna är från backen och mamman i skidspåret.

Nu ska jag lägga min trötta kropp i den sköna sängen. Imorgon är det en ny strålande dag.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Linda, att du har den deciderat bästa formen för konditionsträning runt husknuten!!
Srunta i gymmet, där kan du vara när snön har smält!
Ut och njut av backintervaller, tröskelpass, distanspass i friska luften.
Här kommer man inte en meter utomhus. Allt är söndersaltat, en enda stor sörja...

Ja, jag är less...

Kram

Linda sa...

Ok, jag har förträngt skånevintern. Trist att de saltar. Snart är det dock vår i skåne och vi har vinter fram till april.....
Tar nog mig en tur till skåneland när det närmar sig våren.
Stor kram på dig..