fredag 16. mai 2008

Nattvakt igen

Då sitter man här igen och smuttar på kaffen. Hade tänkt att lägga ut några bilder men det får bli hemifrån. Hemma händer det en massa saker hela tiden. Stackars Per har fått en kraftig ögoninfektion och mår därefter. Jakob har ett intensivt sosialt liv.... Kalasen står på räcke och rad. Idag var jag med honom på fotbollsträning. Tränarna är riktigt tuffa typer, där är det disiplin. Kanske de har högre förväntningar än vad jag som föräldrer har. Huvudsaken är att Jakob tycker att det är kul och det tycker han ju. På vägen hem ville han springa ifatt en av fotbollskompisarna. Han gick fram och sa hej och så sprang grabbarna kapplöp upp för backen. Det visar sig att grabben bor väldigt nära oss. Efteråt frågade jag Jakob vad killen hette. Det var dock helt ovesentligt och så fann Jakob en snigel på backen som skulle inspekteras.
Imorgon ska Aleksander komma på besök från dagis. Det är Jakobs bästa kompis så det blir mysigt.
Själv har jag brottats med granrötter längs med skogskanten. För att inte har alltfør tråkigt har jag passat på att plantera lite kryddor och björnbär också. Det kommer att bli så fint när det blir färdigt.
I helgen är det Norges nationaldag. Det skall firas med pompa och ståt. Tyvärr ska det bli regn och ganska svalt men vad gör väl det. Vi ska på trädgårdsfest med en massa barn och vuxna "high life".
Till nästa gång...

Ingen kommentarer: