onsdag 7. mai 2008

Nattvakt

Har nattvakt, patienten sover och jag ska bara sitta musstilla i en timme medan min kollega äter. Vilket fantastiskt unikt tillfälle att surfa på nätet och kolla in bloggar. Det känns skönt att det finns så många där ute som har det ungefär som jag. Vilken inspiration man får av att ta del av andras vardag. Det är bra att ändra fokus från sin egna vardag och tänka lite nytt.
I morgon ska jag sova kort och gott. Det blir tidigt upp för det är dugnad i barnhagen. Norge är ett fantastiskt land men oj vad mycket dugnader det är under vårkanten. Vi har dock väldigt trevligt oftast på våra dugnader. Det är sosial samvaro och pysslande utomhus. Hela barnhagen ska bli vårfin. Sedan blir det korv och glass. Slipper alltså laga mat imorgon. Jippy. Vi har haft ett fantastiskt väder de sista dagarna och bägge barna vill helst sitta ute och äta. När man bor i norden får man passa på. I helgen har vi hyrt lift för nu ska målnings arbetet som vi påbörjade förra året avslutas. Garaget blir piece of cake jämfört med förra årets eviga målande. Jag har precis blivit bra i ryggen efter förra årets insats.

Ingen kommentarer: