fredag 14. januar 2011

Det blir aldrig som man tänkt

Idag har jag en ledig dag. Hade väldigt mycket planer som alltid när dagen står öppen. Igår kväll fick dock sonen frossa och då blev natten som den blev. Idag har jag en ledsen skrutt hemma som missar både skola och kalas.
Det går mycket influensa för tiden. På jobbet vill de att man ska vaccinera sig naturligtvis. Jag är dock lite skeptisk till vaccin. Speciellt när man läst cochrane rapport om att det är väldigt få som får skydd av vaccinet.
Jag ser dock i jobbvardagen de som blir sjukast av de sjuka och då får man liksom lust att göra det man kan för att undvika att bli sjuk.

Hm, jag är fortfarande i tankeboxen helt enkelt. Dessutom har det inte passat med vaccin denna veckan eftersom jag varit ensam och har absolut inte lust att vara ur form pga ett vaccin när jag är solo vuxen. Imorgon kommer dock mannen hem med massa energi och då kan det ju passa med en vaccination till mig.

Tack från oss, nu behöver sjuklingen gos.

1 kommentar:

Lucas Carlsson sa...

Det är verkligen viktigt att mediciner och vaccin testas och följsupp. När det kommer vinstintresse med i bilden så är det ju risk att även så viktiga funktioner som hälsovården börjar urholkas.

Det är inget vidare att vara sjuk, men ompyssling gör livet skönare!

Hoppas virusarna är av den beskedligare typen.