lørdag 29. januar 2011

Isig skidtur





Nu har vi dödat lusen som Jakob fått på skolan. Lus är Madicken och fattigdom för mig. Det är dock ett stort problem på skoler och dagis här. Under alla år som gått så är detta första gången som ett av mina barn råkat ut för lus. Så nu har vi vårstädat. Allt är tvättat och fryst. Vill ju inte riskera att det inte blir total död åt lusen. Några luslik vill vi inte heller ha liggande.
Idag har vi dansat Zumba på gymmet och sedan halkat runt på längdskidor. Det var minst sagt isigt innan man kommer fram till preppade skidspår. Så långt kom vi inte idag. Stor medalj till mina tålmodiga duktiga barn. De har verkligen fått testa sina kunskaper på skidor idag.

Jag måste ju erkänna som peppande mamma att jag ibland bara helt enkelt blockade ut omvärlden och tog paus i peppandet. Det är inte alltid lika kul att åka skidor med de små. Oj, vad jag hade önskat att jag kunde pinna iväg själv istället och bara ta ut mig helt. Ja, ja det får bli en annan dag. Imorgon får det bli lång tur i preppade skidspår. Per har bilen på tur men vi kan ta t- banan med skidor, stavar och motiverade härliga barn.

Önska mig lycka till.

Ingen kommentarer: