mandag 27. april 2009

Fint besök och liten sjukling

 
Vi har haft besök av underbara Inger nästan en vecka. Det har varit väldigt mysigt. Det är härligt att se hur fantastiskt barnen tycker att det är att ha farmor på besök.
Nästa vecka kommer mormor och morfar och det har vi redan börjat glädja oss till.
Jag har inte hunnit blogga på ett tag men tro inte att jag legat på soff locket för det.
Förra veckan hade jag PT time på gymmet. Nu börjar det bli vår här i Oslo och då är det uteträning som gäller för mig. Gymmet får vänta på besök av mig till hösten. Det gäller dock att utnyttja det maximalt den tiden som är kvar.

Jag har nu fått ett skräddarsytt träningsupplägg som ska följas i sommar. Lite styrketräning ingick i detta och jag har varit fullständigt ledbruten efter den träningsseansen med PT Tommy.

I fredags var jag på en härlig löptur vid sognsvann. Hade fått beskjed om att träna fler träningar med lägre intensitet och blanda de med intervaller. Tidigare har jag nog tränat max eller nästan max alltid. Man vet ju aldrig om det blir uppehåll i träningen pga sjukdomar och mycket jobb. Nåväl, jag njöt vårsolen och hade fantastiska varv runt sognsvann. Kunde inte låta bli att tänka på tiden med multisport tävlingar....

Helgen har sedan varit full med arbete. Det var körigt på jobbet så det blev en dubbelvakt på söndagen. Idag är Jakob sjuk på 3 dagen med hög feber. Därmed försvann träningspasset idag, jobbar nämligen kvällen. Imorgon hoppas jag dock att både Per och jag får tid att träna.

Här kommer lite bilden från vårt besök av farmor Inger.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: