tirsdag 28. april 2009

Träning....

När man jobbar turnus och har sjuka barn så försvinner träningsmöjligheterna. Jakob är fortfarande sjuk. Per och jag lappar över varandra för att slippa ta ut sjukt barn dagar. Jakob är vid gott mod, som nästan alltid.
På jobbet veilder jag och på dagen gosar jag sjukt barn.
Lite trist bara att när man fått ett bra träningsupplägg så kan man inte följa det.

Det är skillnaden före och efter barn. Före barn så hade man ibland olika ursäkter till att man inte fick tid att träna. Nu är man så glad när man har lite fritid att träna på. Man blir helt enkelt effektiv på ett annat sätt.

Nu är det dock inte alls synd om mig för på torsdag kväll kommer mamma och pappa och då kan jag smita ut på mina träningspass.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Man får ha lite större marginaler med barn, och pussla om sina program när det behövs. Och det viktigaste är nog att den som lägger programet är medveten om den livssituation man befinner sig i. Då går det. Eller har iallafall gått för oss.
Men ibland är det tungt när man har flyt i träningen och istället får tillbringa ett par dagar med en snorig liten näsa:)
Det är roligt att läsa att du hittat en rytm i din träning och att du har mål! Verkligen kul, för du är så duktig, liten, lätt och snabb:)

Kram och krya på lilleman.

Linda sa...

Tack så snäll du är. PT som lade programmet är väl medveten om att jag har två barn. Det funkar nästan alltid. Det är bara det när man ska jobba kväll och vara hemma på dagen med sjukt barn. Snart är barnen så stora att de kan vara själva 1 timme så man kan träna oavkortat. Om något år alltså. Kul att det går så bra för dig... följer bloggen noga..
Stor kram LInda