onsdag 5. mai 2010

Linda surtant


Idag är jag sur. Jag har ont och jag är helt enkelt på dåligt humör. Det hade ju passat bättre att vara det igår när det snöade. Idag skiner ju solen. Tvättar och tvättar och tvättar. Hushållssysslorna tar aldrig slut. Fy, och blä helt enkelt. Det mest otacksamma med det hela är dessutom att ingen ser det. Barna kommer hem från dagis/skola och rusar in med sand....på at igen.
Nä nu tror jag att jag gnällt färdigt. Nu ska jag städa bort det sura och sedan ta en kaffe i solen och njuta.
Ja, nu känns det redan bättre. Tror jag snart inte är sur längre faktiskt.

Ha en fantastisk dag. Tror jag sprang bort lite av det sura och lämnade det på Lilloseter som låg i normalt avstånd idag och backarna vände inte på hemvägen.
Kram, kram

1 kommentar:

0413.23622@telia.com sa...

Det där med städning har Du efter Din mor. Hon har städat i dagarna 2 och faktiskt varit lite retlig för en gångs skull. Jag hävdar att de som kommer på besök inte kommer för att kontrollera att det är städat utan för att bara träffas. För övrigt börjar ju barnen nu närma sig den ålder då man bör ansvara för sitt eget städområde.
Det är väldigt populärt att ha ett sådant ansvar om jag minns rätt..
På den svenska revieran lyser solen även om vi hade en kort regnskur igår kväll. För övrigt har vi klippt gräset för andra gången i år.
Kram från Morfar