torsdag 14. oktober 2010

मिट इ natten

Det är mitt i natten. Har lagt om min turnus och ska börja jobba mer nätter för att få ting att flyta lite bättre på hemmaplan. Det börjar närma sig vargtimmen. Pas sover gott och det är alldeles tyst och stilla förutom respiratorns stilla ljud.

Detta ska gå bra. Strax ska jag hälla i mig lite koffein så att jag står mig till morgonen.

Har haft en urmysig dag idag. Sovit inför nattvakt. Det tänker jag inte slarva med för då går det åt pipsvängen. Haft samtal på Sagas dagis och sedan avslutat med en tur på allidrotten. Härligt att se lilltjejen så glad och engagerad i fysisk aktivitet. Själv har jag också hunnit träna. Har fått en hel hög med övningar för att bli bättre i nacken. Här är det inga genvägar att skåda. Måste säga att det är lite trist med övningarna men jag får helt säkert igen massor för dem.

Nu är det en natt kvar och sedan ska hela familjen vara ledig i helgen. Efter jobb två helger på rad så känns det ganska lyxigt.

Tjohej

Ingen kommentarer: