torsdag 7. oktober 2010

Stallet med barna




alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5525372885105911314" />
Idag har vi varit och ridit. Det vill säga barnen har ridit. Bägge tyckte att det var supermysigt att vara lite i stallet. Alla djur är succe. Där fanns snälla katter som inte sprang iväg när man kom utan bara spann. Gissa om mina barn önskar sig katt, hund och kanin. Tur att de förstår att man inte kan ha djur om man ska kunna åka på semester utomlands. Kaninerna matades med morötter. Vi fick rykta häst och sedan rida barbacka.
Sedan styrde vi kosan till Mirja och fick latjat med hennes hund och äta mumsig korv.
Nu bakar jag morotsbullar så vi har bröd till frukost imorgon. Då är det fysioterapi för min rygg och sedan träning. Min sista lediga dag och sedan ska jag jobba min arbetsvecka medan mannen får ha det mysigt med barnen.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Djur och barn är härligt!
Är så glad att vi kan åka till mina föräldrar på helgerna och klappa katter, kossor och hästar.
Jag säger också nej till djur hemma, det går inte när vi inte har en familj på nära håll som kan ta hand om dem när man åker bort. Men det hade varit mysigt med en liten kanin!

Linda sa...

Man får uppleva allt med ett annat perspektiv när barna är med. Ni har också tur som får lantlig charm hos dina föräldrar.
Kram på dig