tirsdag 5. oktober 2010

Träning igång

Idag har jag varit hos fysioterapeut som granskat min rygg och nacke. Jag fick ett par övningar som ska utföras till nästa gång. Vi har höstlov och kidsen håller mig sällskap. Det blir inte några döperioder då.
Nu har vi precis ätit linsbiffar som jag älskade men barnen tittade konstigt på mig, smakade snabbt och var eniga om att det var inget som de stoppar i munnen.

I norge är det nu debatt om huruvida man ska börja väga barn i skolan igen. Övervikt har blivit en klassfråga. Smarta personer har sagt att om det ska börja vägas ska det också finnas ett tillbud till dem som sliter. Det ska inte bara konstateras att det är ett problem. Jag blir helt skrämd över hur många som faktiskt lever på junkfood och som aldrig äter grönt.
Maten är dyr här i Norge och junkfood är faktiskt billigare i många lägen än vad sund mat är. Själv tycker jag att politikerna borde redusera priserna på frukt och grönt kraftigt så att fler väljer riktigt.

Nu ska vi ut och plantera lökar och städa in utemöblerna. Ikväll blir det gymmet för hela familjen. Jag glädjer mig.

Kram på alla

Ingen kommentarer: