fredag 30. januar 2009

Utmaningen

Hej,
Fick en utmaning av min super trimmade väninna Katta som jag hade privigeliet att få träna en massa med när hon förgyllde Oslo med sin tillvaro. Hon har numera smitit till Skåne där en annan kommer ifrån.

1. Vilken typ av löpare är du?
En som alltid njutit skogen med springskor om sommaren. Numera nyförälskad i intervallträning och träning på tredmölla med maken vid sidan.

2. Hur länge har du löpt?
Jag har alltid sprungit av och till. Var riktigt snabb på högstadiet. Fann löparglädjen när jag studerade till ssk. Har sedan sprungit i perioder.

3. Hur mycket löper du per vecka?
2 gånger i veckan får jag nog till.

4. Vilket är ditt feelgood tempo?
Pace 5.40 kan jag springa en evighet.

5. Vid vilken ålder började du sringa?
Kanske det är en mognads grej. Har varit motionärs löpare alltid. Har på senare år satt konkreta mål och medveten träning.

6. Vilka andra sporter utövar du regelbundet?
På vintern åker jag skidor. På sommaren är det cykling. Just nu är det härliga spinning pass och step som är superkul.

7. Vad måste du ha med dig på ett pass?
Bra musik.

8. Varför springer du?
För att orka mera, bli snabbare och så ger det ju en otrolig kick.

9.Har du någon gång ljugit för att få springa?
Hi, hi nej men det måste jag ju prova.

10. Hur ofta köper du skor?
Alltför sällan.

11. Hur ofta köper du annan löparrelaterad utrustning?
Tja, favorit tightsen är ju 10 år gammal så alltför sällan det också.

12. Var/Hur handlar du utrustning?
I sportbutik.

13.När föredrar du att springa?
Jag är utpräglad fm tränare. Gärna tidigt på morgonen.

14. Hur ofta tävlar du?
Aldrig men man vet ju aldrig.

15. får hoppa till fråga

17. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?
Du klarar det!!!

18. Vilken typ av vätska dricker du?
Vatten

19. Springer du helst i grupp eller ensam?
Så som livet ser ut just nu så blir det mest ensam. Springer gärna med sällskap när tillfälle ges.

20. Hur återståaller du dig efter ett långpass?
Som apan banan.

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?
Finns det en massa olika? Är visst novis. Gillar intervaller, tror de gör mig supersnabb.

22.Vart blir du oftast skadad?
Får känningar i knäet.

23. Vilket lopp drömmer du om att sringa?
Ett fjäll lopp där jag känner att all träning gjort resultat.

24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?
Jennifer Aniston då skulle jag fått en massa tips om annat...äsch jag vet inte.

25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?
Kallur systrarna är helt råa.

26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?
Cameron diaz

27. Vilka tre löp/träningsbloggare utmanar du?
Hoppas Cissi och nettan startar blogg snart då skulle jag utmana dem.

Ingen kommentarer: