tirsdag 9. september 2008

Kvällsjobb hela veckan

Per är ju som sagt på älgjakt och mormor och morfar hjälper mig. Jag har precis kommit hem från jobbet och försöker varva ner med lite blogging. Idag fick jag det finaste sms et av min käre man på länge. Det värmer hjärtat. Det är så mycket tragiskt på jobbet så jag påminns hela tiden om hur bra jag har det...
Man måste njuta av varje dag och ögonblick för livet lever vi här och nu. Ibland längtar man till nästa stund. Barnen påminner en dock om nuet. Jag har precis tittat till de små trollen som bägge sover så stilla och oskuldsfullt. tänk att de kan vara så mycket bus i de små oskuldsfulla barnakropparna.

Mormor och morfar skall vara med på sommarfest i barnhagen imorgon och jag ska be dem ta lite bilder. Jag har bakat nyttiga kaker som ska ha nyttig rosa glassyr på sig. Ja, det är faktiskt sant att de är nyttiga.

Nu ska jag knoppa....

Ingen kommentarer: