tirsdag 14. oktober 2008

Au pair weekend

 
På fredagen ankom aupair gänget. Anne och Sandra lyckades få lift från bussen så jag blev mycket förvånade när de knackade på dörren. Lite senare kom Litan. Vi myste med barnen. Sandra fick känna på hur det var att vara på besök hos småbarns familj. Mina små troll ääälskar besök. De gosade alla tjejerna och utsåg varsin nattsaga läsare. Vi åt älg karri som min käre Per hade förberett. Det blev tända ljus och uppdatering om vad som har hänt sedan sist vi sågs. Det känns alltid som att tiden har stått stilla sedan vi sågs sist.
Gänget är en frisk fläkt och det är inte tyst en sekund. Vilka härliga tjejer ni är.

På lördagen fick tjejerna busigt besök av min son väldigt tidigt. Snabb som en vesla smög han upp med trött mamma på släptåg. Nåväl tjejerna fick lite sovmorgon och god frukost som plåster på såren.

Lördagen var strålande. Oslo visade sig från sin bästa sida. Solen sken och vi myste på stan. Jag försökte baka in lite sightseeing mellan butikerna. Sandra fyndade mest som vanligt. Hennes shopping förmåga har inte blivit ett dugg sämre sedan Usa.

På kvällen blev det mysig indisk restaurang på Grunerløkka. Anne och Litan reste hem på söndagen efter en brunch. Sandra och jag spenderade resten av dagen i Vigelands parken. Får ta dit Litan och Anne nästa gång.

Tusen tack för en mysig helg. Den gav en massa energi som jag behöver nu när jag går in i en intensiv jobb period.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: