mandag 20. oktober 2008

Blå måndag inte här inte

Idag är det regnit och grått. Det passar mig helt perfekt. Har jobbat hela helgen och skulle jobba i natt. Min chef ringde och jag fick slippa natten mot att jobba dag på tisdag. Det var vardagslycka för mig.
Nu har alla sängar fått nya sängkläder. Har jobbat så mycket i det sista så hemmet har blivit bort prioriterat. Skönt..

Klockan är bara nio och snart ska min kropp få en riktig genomkörare på gymmet för det måste till när man jobbar mycket.

Häromdagen när jag kom till jobbet klockan 07.10 bjöd snälla människor på vardagslyx. Kören på Rikshopitalet stod uppradade på en av broarna vid entren och sjöng för alla oss som kom till jobbet. Lokalen har fantastisk akustik och snabbt spreds leende på de anländandes läppar. En del stoppade upp och tog sig tid att njuta en stund av de vackra stämmorna. Jag tror att många fick glädje av den vitamininjektionen den dagen....

Att bjuda på sig själv och dela med sig till andra sprider glädje och positiv anda.

Det ska jag göra idag.

Ingen kommentarer: