fredag 24. oktober 2008

Äntligen fredag!

Idag började dagen tidigt. Jakob hade tävling med toasitsen kl 06 och 0610 var både han och Saga uppe och dansade på hans rum. Jag drog på dagvakt och barnen hoppade på Pers rygg.
Man får uppleva mycket innan man parkerar sig på jobbet. Tänk de som bara stiger upp och äter frukost, hm. Efter jobbet var det kalas för Jakob. Saga som är väldigt upptagen av fest och födelsedag för tiden var något besviken över faktumet att hon inte var bjuden. Per lämnade vi på Collets kafe där han skulle ta en välförtjänt träff med grabbarna. Saga och jag gick på kafe. Saga valde ett rosa chokladhjärta och låg sedan mest och skrek på soffan och golvet. Efter mycket lockande och pockande tog vi oss ut med hedern i behåll.
Vi fördrev en timme i parken med löven och hälsade på nästan alla förbipasserande hundar. Sedan var det lock och pock igen.... 3 år är en ålder för föräldrar med massa tålamod.
Vi hämtade en sockerfylld Jakob och fick en godispåse även till Saga. Det var lycka det.
Nu sitter jag och spanar på röran i köket och tänker inte göra något åt den alls... Orkar bara sitta och sappa innan jag ska åka till drömlandet i min underbara säng.

Ha en underbar helg!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Lucas Carlsson sa...

Att gå och lägga sig tidigt är något som jag lärt mig att uppskatta med stigande ålder och då lever jag ändå en ganska lugnt liv.

Anonym sa...

Det var skönt att höra!!

Anonym sa...

Tusen TACK för din trevliga kommentar ang. hur ditt drömblad ska se ut och för FINA ord till mig! :) Dina svar är till stor hjälp för mig i mitt uppdrag :) Önskar dig en flott dag denna soliga måndag ! Kram! :)