lørdag 7. februar 2009

Det vräker ner snö...

Förr i tiden fick man puderalarm från Hemsedal. Vi åkte upp på helgerna och åkte och åkte. Det var tider. Idag fick jag telefon från kära Cissi. Ska ni bli med till Varingskollen? Visst! Där möttes vi. Barn som kunde åka mer eller mindre. Åk glädjen är viktigast när den infinner sig. Jakob älskar med stort ä att åka skidor. Han har inte tid att pausa. Saga åker men drabbas ibland av 3 års humör som är en tålamodsprøve för hennes mor.

Vi var där några timmar och träffade andra Oslo skidentusiaster som man brukade träffa i Hemsedal. Snart så får vi susa ner för backarna igen, förmodligen efter barnen.

Efter backe besök blev det gymmet för mig. Snön vräker ner här. Vi får skotta hela tiden. Det är helt fantastiskt underbart. Jag älskar vinter med snö!!!

Det blev 1mil på löpbandet. Superskönt. Denna veckan har det varit lite dåligt med träning. Har lite svårt att motivera mig att träna efter att jag somnat till drömmehagen på barntv. Per har dock varit flitig...

Imorgon är det jobb på dagen men hela eftermiddagen och kvällen kan jag få busa snön med mina små troll. Per är prioriterad till träning imorgon.

Nu känner jag mig fräsch och stark och ska njuta en kopp te till melodifestivalen.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Halleluja för "Drömmarnas trädgård" Det är det enda programmet som kan fånga Emil intresse.

Härligt med snö. Här är det som vanligt, grått och blåsigt:)

Kram

Anonym sa...

Snart kommer ni få slita honom från tv:n. Jag somnar tvärt till drømmehagen, barnen är glada i att ha sällskap när de ser på tv. Snart är våren i skåne....Ljusare blir det också för varje dag som går.
Stor kram till dig.