mandag 23. februar 2009

Sjuk dag

 
I helgen har jag jobbat kvälls vakter. På fm har vi lekt ute i snön. Jakob har åkt slalom och börjar få till svängarna. Tänk vad duktig han ska bli/är. Saga och jag tog en lång längdåknings tur över vesletjern. Dvs den kanske inte var så lång men den tog lång tid. På andra sidan av sjön finns det ett "trylletre" som ger duktiga skidbarn choklad. Saga var helnöjd. På söndagen byggde vi snöhålor och åkte kälke. Massa skoj och bus.
Sedan blir det kontraster att komma till jobbet. Denna helgen blev jag placerad på barnintensiv då de hade otroligt mycket att göra. Jag beundrar de som alltid jobbar där. En helg var nog för mig om jag får säga det själv.

Just nu är jag hemma med en liten kille som hostat hela natten. Stackars Jakob är sjuk. Han tycker dock att det är ganska mysigt nu på dagen. Natten var långt ifrån mysig....

På morgonen har han ringt mormor och morfar. Det var viktgt att få lite medkänsla av sin mormor och morfar. Nu ser vi på dinosaur film och kurer oss(Jakob) med honungsvatten och massa vätska.

När Per kommer hem så ska jag sticka iväg och träna för det har det inte blivit så mycket av i helgen. Dygnet har för få timmar helt enkelt.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Jakob,Saga och hela familjen Wiren!!!
Ni är bara så underbara ,vi blir så glada över att höra Era röster när det nu inte går att få syn på Er i detta landet.
Jakob förklarade att han kommer till sommaren ,hoppas det är förankrat hos föräldrarna så vi kan få lite mera "happening" på Videgränd.
Många kramar till hela familjen från Mormor och Morfar.