fredag 27. februar 2009

Fantastisk handledare eller kanske inte..

Jag har gått kurs i veiledning innan jag mottog min första student. Man ska hela tiden få studenten att reflektera och resonera sig fram. Detta är lite svårt i stridens hetta har jag kommit på. Dessutom ställer studenten direkta frågot hela tiden. Jag är ju inget uppslagsverk direkt men ibland känner jag mig som ett. Jag har dock en otroligt duktig student så här resonerar vi på cellnivå. Utmanande och lärorikt för mig.

Igår fick jag en längdåkningstur på fm. Det var träning för själen helt enkelt. Idag har jag varit på Harry tur till Nordby köpcenter. Det har handlats mat. Jag fyllde en hel stor kundvagn. Nu är kyl och frys fylld till bredden av svensk mat. Nu klarar vi oss en månad eller två.

Jag är helt slut efter dagens shoppingtur. Magen är fylld av Valio vanilj, äpple, lingon yogurt. Mums, har man ingen glass så har man ingen glass. Per är på välförtjänt öltur med kompisarna och jag har en hel bunke med svenska tidningar som jag ska frossa i.

Imorgon är jag sugen på att få ett riktigt tufft intervall pass. Härligt med helg när man ska vara ledig.

Sov gott...

Ingen kommentarer: