fredag 4. juli 2008





De senaste dagarna har det varit supervarmt hos oss. Idag har vi haft en superdag hemma efter dagis. Detta var en dag då ingen var ovanligt ledsen, vresig eller arg. Bägge barna hade det bara kul. Saga är i en bestämd ålder så lite skrik och gråt får man leva med. Det är bra att tjejen är bestämd. I värmen har bägge barna gungat nakna( på vår nästan helt färdiga lekplats utanför köksfönstret). Vi har badat och vattnat blommor. Det finns lekkamrater så det håller. Alla barna har det helt fantastiskt. Vi föräldrar tycker också att vi är otroligt priviligerade som bor så här.
Efter cykelturen hem så slängde jag på sommarkjolen och njöt em med barnen. Per stackarn satt i bilkö för han var i butiken och köpte mer sten så att cykelparkeringen blir färdig innan han drar till Kolahalvön på måndag. Just nu är han med gutta boys och planerar packningen inför turen på puben som heter något med Fish. Undrar om grabbarna har resfeber måntro.
Imorgon är det lördag och jag jobbar, det blir bra att Per får egentid med barna innan han drar.
Eftersom jag städstrejkar i det fina vädret så ska jag nu slå mig ner i soffakroken och bara vara.

Ingen kommentarer: