fredag 4. juli 2008

Sommar hemma i Oslo



Först vill jag visa några bilder på min cykel kille. Det är inte dåligt att cykla 4 km hem från barnhagen. Det bästa är att han verkligen vill. På en synundersökning så visade det sig att Jakob har lite dålig syn. Vi har inte varit på någon kontroll för det är väntetid. Jag tycker inte att det är så bråttom heller med tanke på att han kan se alla och då menar jag alla småkryp på vägen när vi cyklar. I torsdags blev han helt förtvivlad för att han såg en fjärilslarv som han inte fick ta med sig i fickan på cykelturen. Det är ju inte alltid som man har all världen av tid till att ha insektsekspedition på väg hem från jobbet. På bilden laddar vi med banan inför den långa cykel turen hem.

3 kommentarer:

Writer sa...

kanske är det inte en biolog utan en blivande proffscyklist vi har där, jag tycker det var en bra bild den med cyckelhjälmen.

Katarina M-I sa...

Haha, jag ser att din camelback kommer till användning:)

Perfekt storlek!

Linda sa...

Det lutar nog åt biolog då han kräver visst tryck på ryggen när vägen lutar uppåt, dessto mer träning för mamman. Camelbacken används dagligen till och från jobb. Perfekt storlek. Finns ej i produktion längre säger säker cyklist källa på jobbet.