onsdag 9. juli 2008

Det känns inte helt bra..

MIna små troll har varit fantastiska tills nu ialla fall. Tyvärr så hamnade Jakob i onåd hos grannen idag. Min lille fantastiske pojk går in i trans när han letar grodor. Tyvärr så finner han dem under stenar och ser som 5 åring ej skillnad på stenar som är lagda som pynt och vanliga stenar som man får flytta på. Vår granne blev urförbannad på honom när han inte lyssnade på hans förmaningar om att han skulle låta stenarna vara. Till slut hade han tagit honom "hårt i armen och sagt åt honom att han aldrig mer fick vara där och leta grodor". Lille killen sprang genast hem till mig.( stod och lagade mat).
Vi gick dit så att jaq fick se var han hade letat grodor. Jag är ju helt enig med grannen att man måste lyssna på vad man blir tillsagd. Det var kanske bra att han sa till på skarpen( kunde dock droppat arm grejen)
Jakob och jag kom i alla fall överrens om att han aldrig mer skulle gå dit.... det blir liksom enklast så. I helgen ska vi gå till Alnsjön och leta grodor då blir det garanterat fynd.
Ikväll samtalade vi om att det är väldigt viktigt att lyssna på vad vuxna säger för de säger de ofta av en anledning och lyssnar man på dem så blir de inte arga.

3 kommentarer:

Writer sa...

Ajdå, det var ju tråkigt.. men så här mitt inne i grodsäsongen så väntar solskenet bakom knuten, oberoende av tråkiga vuxna så finns det ju trots allt så mycket spännande att se här i vår värld!

Tack för kommentaren förresten. Någon gång har jag försökt få en irriterad kund att se den ljusare sidan av ting.. fast det att pengarna "trots allt gick till hemlösa" gick inte helt hem. Man får man bara luta sig tillbaka, iakta och vara väldigt noga med att bara le inombords, inte utombords.

Lucas Carlsson sa...

Det där med grodor kan vara ett släktdrag. Jag kommer ihåg när vi var små och hade hoppbana för grodor i farmorssovrum. Det var ju inte helt populärt... Jag vill minnas att någon groda lyckades försvinna spårlöst på kuppen.

Linda sa...

Helt rätt Lucas jag minns det som igår. Kunde inte förstå då varför det inte var okej att ha grodorna inne. Förstår nu väldigt väl varför det inte var så smart. Undrar dock om de inte igentligen visste vad vi höll på med men tyckte att det var okej när vi lekte utan bråk.