torsdag 24. juli 2008

Ensam hemma


Det känns väldigt konstigt. De små trollen är hos mormor och morfar och per och jag är ensamma hemma. Vi saknar dem men njuter tiden. Vi har redan gjort ikea besök och monterat möbler en hel kväll. Vi har varit och sett "Mamma Mia". Det var en fantastisk musikal som man bara blir glad av. Jag vill gärna se ut som Meryl Streep.
Sedan jobbar vi förstås också. Dagarna går i racerfart.
Tyvärr så har mormor och morfar det inte lika bra. Jakob har blivit stucken av jordgetingar och Saga har 39 graders feber. Jag kan dock känna mig helt trygg för min mamma är världens bästa sjuksköterska.

Jag hoppas verkligen de små trollen blir friska fort. På söndag kväll reser jag ner till Skåne och då får morföräldrarna vila upp sig.
Själv har jag en riktig förkylning jag också så jag vet ungefär vad kottarna har inombords.

Det är stålande väder så nu ska jag strosa runt lite och bara vila och bli frisk.

Ingen kommentarer: