tirsdag 8. juli 2008

Lyckan var gjord

Idag har jag jobbat dag. Det gör ju ingenting för vi har god tid att hinna till dagis eftersom vi stiger upp så tidigt. Startade dagen med att gosa loss på Jakob. Per har ju lärt honom att göra krabba på ryggen så det är ju en trevlig start på dagen. Tyvärr så tog Per med sig alla kamrer till tundran så några ögonblicks bilder blir det inte.
Jag är ekstremt effektiv när jag är ensam så här hemma blir rot lådorna ordnade innan jag sätter mig och slappar en stund innan jag tar kvällen.
På tal om överskriften så var det Jakobs lycka som var gjord. Han hittade nämligen årets första groda. Den stackarn sover nu i en plasthink med en död fluga som kvällsmat. Jakob har lovat att inte bli ledsen om den dör. Försökte få 5 åringen att släppa ut grodan för kvällen men 4 grannar tyckte det var helt okej för Jakob att ha den fångad tills imorgon.
Jag kapitulerar men ska fortsätta övertalningen imorgon.
Sov gott....

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Kan inte grodan smita under natten?
Med lite hjälp av grodvännen Linda då:)

Linda sa...

Grodan är fri!!! Det var Saga som av en olyckshändelse släppte ut den. Mamma den bara hoppade iväg, sa hon förvånat. Tja, det hade jag också gjort om jag bott i en röd hink en hel natt.